Gazze'de yardım tırları bölgeye girdi!

Gazze'de sağlanan ateşkes anlaşmasının ardından yardım malzemeleri taşıyan onlarca TIR'ın Kerem Şalom sınır kapısından geçtiği açıklandı.
Gazze'de yardım tırları bölgeye girdi!
KAYNAK : AA
GİRİŞ : 12.10.2025 12.30
GÜNCELLEME : 05.06.2026 20.32

İsrail ile Hamas arasında varılan ateşkes ve esir değişimi anlaşmasının ardından Gazze Şeridi'ne insani yardım çalışmaları hızlandı.

Bu sabah İsrail'in, Gazze Şeridi'nin güneyindeki Kerem Şalom (Kerem Ebu Salim) sınır kapısını açmasıyla birlikte yardım taşıyan onlarca TIR Gazze'ye giriş yaptı.

Suudi Arabistan'ın El Hadat haber ajansına göre uluslararası kuruluşlar ve Arap ülkelerinden gönderilen yaklaşık 400 TIR da Refah Sınır Kapısı'nda bekliyor.

İsrail devlet televizyonu KAN'a göre, İsrail hükümetinin ateşkes anlaşmasını onayından hemen sonra Gazze'ye tüm insani yardımların girişine ve serbestçe dağıtılmasına izin verilmesi, bu uygulamanın, 19 Ocak 2025 tarihli kararda belirlendiği şekilde, günde 600 yardım TIR'ı standardına dayanması öngörülüyordu.

"OLAĞANÜSTÜ BİR ARTIŞ OLMADI"

Gazze'deki Filistinli kaynaklar, dün yaptıkları açıklamada, Kerem Şalom kapısı üzerinden çok sayıda yardım TIR'ının bölgeye giriş yaptığını ancak bu yardımların hala İsrail ordusunun kontrolü altında olduğunu ve Filistinlilere dağıtım yapacak yardım kuruluşlarına henüz teslim edilmediğini söylemişti.

Kaynaklar, Gazze'ye ulaşan yardımların "son aylardakine benzer bir seviyede olduğu, ateşkes anlaşmasıyla bağlantılı olağanüstü bir artışın gerçekleşmediğini" belirtti.

Hamas yöneticilerinden İzzet er-Rişk de yayımladığı açıklamada, Gazze Şeridi'ne insani yardımların girişini garanti altına almak amacıyla çeşitli dost ülkeler ve taraflarla iletişimde olduklarını kaydetti.

Rişk, Gazze'nin yeniden inşası ve tüm Filistin halkının yeniden onurlu bir yaşama kavuşması amacıyla İsrail'i, anlaşmanın tüm maddelerini uygulamaya zorlamak için çabalarını sürdürdüklerini ifade etti.

Editör: Zeynep Nihan Akgün (zeynepnihanakgun@gmail.com)